11 lipca, 2020

Gasienica Grazynka

Rosnie od poczatku lipca.
Znalazlam ja w koszulce, wyszla z kokonu i zaczela sie ruszac w praniu (koszulka schla na dworze kilka dni)... wyjelam ja na trawe, ale potem zaczelam czytac, ze mozna z takiej gasienicy wyhodowac motyla (albo cme), wiec dalam jej troche lisci do testowania i rozpoczelam obserwacje...

2. Lipca:



Zauwazylam, ze lubi glownie liscie jabloni. Zjada ok lisci 2 dziennie, innych raczej nie rusza (z czeresni, sliwy, miety ani zadnej trawy). Wody nie pije, tylko czerpie ja z lisci, dlatego codziennie sprzatam jej sloik i dodaje nowy, swiezy pokarm. Codziennie tez wyprowadzamy ja na spacer na trawnik, aby miala troche oddechu;)


Obserwacja w toku. Wydaje mi sie, ze Grazynka (vel. Gini) jest dluzsza o ok centymetr. Podobno dopiero za ok 2-3 tygodnie zamieni sie w kokon... zobaczymy